Abstract:
แนวทางการจัดทำกลยุทธ์ทางการตลาดนกเขาชวา กรณีศึกษา สามจังหวัดชายแดนภาคใต้ ในรูปแบบ
การตลาด 4 C ซึ่งต้องการให้เห็นถึงการเปลี่ยนแปลง IMC ได้ดังนี้ 1) กลยุทธ์ Customer wants and needs
เจ้าของฟาร์ม จะต้องเปลี่ยนรูปแบบความสนใจจากคุณลักษณะ รูปร่างตัวนกชวาอินโด หรือ น้ำเสียงนกเขา
ชวาอาเซียนซึ่งจะจัดอยู่ในตลาดระดับบนซึ่งมีราคาค่อนข้างสูง 2) กลยุทธ์ Customer cost เมื่อผู้ซื้อทำการ
ตัดสินใจซื้อนกเขาชวาจากทางฟาร์ม ทางฟาร์มควรจะมีการติดตามสอบถามเป็นระยะๆ หรือ แนะนำการเลี้ยง
ที่ถูกวิธี เทคนิคทีทำให้นกเขาชวามีเสียงร้องถูกใจพอใจ ผู้ซื้อ 3) กลยุทธ์ Convenience กลุ่มผู้เลี้ยงนกเขาชวา
จะมีเพจกลุ่มและคนที่สนใจ ดั้งนั้นไม่ว่าจะเกิดความไม่สงบในพื้นที่สามจังหวัดชายแดนภาคใต้มากเท่าไร ไม่
ส่งผลกระทบต่อความต้องการซื้อ 4)กลยุทธ์ communication การนำเอาเครื่องมือการสื่อสารทางตลาดต่างๆ
มาใช้ร่วมกันอย่างสอดคล้องและกลมกลืน ไม่ว่าจะเป็นการประชาสัมพันธ์นกเขาชวา การโฆษณา การส่งเสริม
การขาย การำกิจกรรมทางตลาด การสื่อสาร ณ จุดซื้อ หรือผู้อุปถัมภ์ทางการตลาด เครื่องมือเหล่านี้จะถูก
นำมาใช้ในการสื่อสารไปยังกลุ่มเป้าหมายคือกลุ่มผู้เลี้ยงนกเขาชวา
Description:
The study of the guidelines to Zebra Dove marketing strategy, case study in three
southernmost provinces is in the form of 4C marketing, which requires that the IMC can be
changed as follows: 1. Strategic of Customer wants and needs. The owner attentions must
shift pattern features of Indonesia Zebra dove or ASEAN tone, which is in the upper market,
where prices are relatively high. 2. Strategic of Customer cost. When customers make
decisions to buy Zebra Dove from the farm, the farm should contact periodically in caring or
recommend the good taking care way, techniques to make Zebra doves sound interest to satisfy buyers due to high prices. 3. Strategic of Convenience. Zebra Dove party has fan page
in facebook and also group interest. So, although the unrest in the three southernmost
provinces is increasing, it does not effect to demand. 4. Strategic of communication. The way
to use various marketing communications tools to share in a consistent and harmonious
regarding to releases Zebra Dove advertising campaign, purchase marketing, communications
or marketing sponsorships, these tools will be used to communicate to the of achieving the
Zebra Dove party.