Please use this identifier to cite or link to this item: http://wb.yru.ac.th/handle/yru/196
Title: แนวทางการจัดทำกลยุทธ์ทางการตลาดนกเขาชวา กรณีศึกษาสามจังหวัดชายแดนภาคใต้
Other Titles: The study of the guidelines to Zebra Dove marketing strategy, case study in three southernmost provinces is the qualitative and quantitative methodology
Authors: สุพัตรา รุ่งรัตน์
Keywords: กลยุทธ์การตลาด -- นกเขาชวา -- สามจังหวัดชายแดนภาคใต้ -- Marketing strategy -- Zebra Dove -- Three southernmost provinces
Issue Date: 30-Jan-2559
Publisher: มหาวิทยาลัยมหาสารคาม
Abstract: แนวทางการจัดทำกลยุทธ์ทางการตลาดนกเขาชวา กรณีศึกษา สามจังหวัดชายแดนภาคใต้ ในรูปแบบ การตลาด 4 C ซึ่งต้องการให้เห็นถึงการเปลี่ยนแปลง IMC ได้ดังนี้ 1) กลยุทธ์ Customer wants and needs เจ้าของฟาร์ม จะต้องเปลี่ยนรูปแบบความสนใจจากคุณลักษณะ รูปร่างตัวนกชวาอินโด หรือ น้ำเสียงนกเขา ชวาอาเซียนซึ่งจะจัดอยู่ในตลาดระดับบนซึ่งมีราคาค่อนข้างสูง 2) กลยุทธ์ Customer cost เมื่อผู้ซื้อทำการ ตัดสินใจซื้อนกเขาชวาจากทางฟาร์ม ทางฟาร์มควรจะมีการติดตามสอบถามเป็นระยะๆ หรือ แนะนำการเลี้ยง ที่ถูกวิธี เทคนิคทีทำให้นกเขาชวามีเสียงร้องถูกใจพอใจ ผู้ซื้อ 3) กลยุทธ์ Convenience กลุ่มผู้เลี้ยงนกเขาชวา จะมีเพจกลุ่มและคนที่สนใจ ดั้งนั้นไม่ว่าจะเกิดความไม่สงบในพื้นที่สามจังหวัดชายแดนภาคใต้มากเท่าไร ไม่ ส่งผลกระทบต่อความต้องการซื้อ 4)กลยุทธ์ communication การนำเอาเครื่องมือการสื่อสารทางตลาดต่างๆ มาใช้ร่วมกันอย่างสอดคล้องและกลมกลืน ไม่ว่าจะเป็นการประชาสัมพันธ์นกเขาชวา การโฆษณา การส่งเสริม การขาย การำกิจกรรมทางตลาด การสื่อสาร ณ จุดซื้อ หรือผู้อุปถัมภ์ทางการตลาด เครื่องมือเหล่านี้จะถูก นำมาใช้ในการสื่อสารไปยังกลุ่มเป้าหมายคือกลุ่มผู้เลี้ยงนกเขาชวา
Description: The study of the guidelines to Zebra Dove marketing strategy, case study in three southernmost provinces is in the form of 4C marketing, which requires that the IMC can be changed as follows: 1. Strategic of Customer wants and needs. The owner attentions must shift pattern features of Indonesia Zebra dove or ASEAN tone, which is in the upper market, where prices are relatively high. 2. Strategic of Customer cost. When customers make decisions to buy Zebra Dove from the farm, the farm should contact periodically in caring or recommend the good taking care way, techniques to make Zebra doves sound interest to satisfy buyers due to high prices. 3. Strategic of Convenience. Zebra Dove party has fan page in facebook and also group interest. So, although the unrest in the three southernmost provinces is increasing, it does not effect to demand. 4. Strategic of communication. The way to use various marketing communications tools to share in a consistent and harmonious regarding to releases Zebra Dove advertising campaign, purchase marketing, communications or marketing sponsorships, these tools will be used to communicate to the of achieving the Zebra Dove party.
URI: http://wb.yru.ac.th/handle/yru/196
Appears in Collections:5.3 บทความวิจัย

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
CSD15proceedings.pdf288.74 kBAdobe PDFView/Open


Items in YRU Wisdom Bank are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.